Monday 30 May 2011

SURA 31. LUQMAN * LUKMAN

SURA 31. LUQMAN * LUKMAN
U ime Allaha, Milostivog, Samilosnog
1. Elif lam-mim.
2. Ovo su ajeti mudre Knjige,
3. upute i milosti onima koji budu dobro činili,
4. onima koji molitvu budu obavljali i zekat davali i koji u onaj
svijet budu čvrsto vjerovali;
5. njima će Gospodar njihov na pravi put ukazati i oni će želje svoje
ostvariti.
6. Ima ljudi koji kupuju priče za razonodu, da bi, ne znajući koliki je
to grijeh, s Allahova puta odvodili i da bi ga predmetom za ismijavanje
uzimali. Njih čeka sramna kazna.
7. Kad se nekom od njih ajeti Naši kazuju, on oholo glavu okreće, kao
da ih nije ni čuo, kao da je gluh – zato mu navijesti patnju nesnosnu.
8. One koji budu vjerovali i dobra djela činili, doista čekaju bašče
uživanja,
9. u njima će vječno boraviti – obećanje je Allahovo istinito, a On je
silan i mudar.
10. Nebesa je, vidite ih, bez stubova stvorio, a po Zemlji planine
nepomične razbacao da vas ne trese, i po njoj životinje svih vrsta
razasuo. Mi s neba kišu spuštamo i činimo da po njoj niču svakovrsne
plemenite biljke.
11. To je Allahovo djelo; a pokažite Mi šta su drugi, mimo Njega
stvorili? Ništa! Mnogobošci su u pravoj zabludi.
12. A Mi smo Lukmanu mudrost darovali: "Budi zahvalan Allahu! Ko je
zahvalan, čini to u svoju korist, a ko je nezahvalan – pa, Allah je,
zaista, neovisan i hvale dostojan."
13. Kada Lukman reče sinu svome, savjetujući ga: "O sinko moj, ne
smatraj druge Allahu ravnim, mnogoboštvo je, zaista, velika nepravda."
14. Mi smo naredili čovjeku da bude poslušan roditeljima svojim. Majka
ga nosi, a njeno zdravlje trpi, i odbija ga u toku dvije godine. Budi
zahvalan Meni i roditeljima svojim, Meni će se svi vratiti.
15. A ako te budu nagovarali da drugog Meni ravnim smatraš, onoga o
kome ništa ne znaš, ti ih ne slušaj i prema njima se, na ovom svijetu,
velikodušno ponašaj, a slijedi put onoga koji se iskreno Meni obraća;
Meni ćete se poslije vratiti i Ja ću vas o onome što ste radili
obavijestiti.
195
16. "O sinko moj, dobro ili zlo, teško koliko zrno gorušice, bilo u
stijeni ili na nebesima ili u zemlji, Allah će na vidjelo iznijeti, jer
Allah zna najskrivenije stvari, On je sveznajući.
17. "O sinko moj, obavljaj molitvu i traži da se čine dobra djela, a
odvraćaj od rđavih i strpljivo podnosi ono što te zadesi – dužnost je
tako postupiti.
18. I, iz oholosti, ne okreći od ljudi lice svoje i ne idi zemljom
nedmeno, jer Allah ne voli ni gordog ni hvalisavog.
19. U hodu budi odmjeren, a u govoru ne budi grlat; ta najneprijatniji
glas je revanje magarca!"
20. Kako ne vidite da vam je Allah omogućio da se koristite svim onim
što postoji na nebesima i na Zemlji i da vas darežljivo obasipa milošću
Svojom, i vidljivom i nevidljivom? A ima ljudi koji raspravljaju o
Allahu bez ikakva znanja, bez ikakve upute i bez knjige svjetilje.
21. A kad im se govori: "Slijedite ono što vam Allah objavljuje!" –
odgovaraju: "Ne, mi slijedimo ono što smo zapamtili od predaka naših."
Zar i onda kad ih šejtan poziva na patnju u ognju?!
22. Onaj ko se sasvim preda Allahu, a uz to čini dobra djela, uhvatio
se za najčvršću vezu. Allahu se na koncu sve vraća.
23. A onaj koji ne vjeruju, pa, neka te ne zabrinjava nevjerovanje
njegovo. Nama će se svi vratiti i Mi ćemo ih o onome šta su radili
obavijestiti; Allahu su, uistinu, poznate svačije misli.
24. Mi im dajemo da kratko uživaju, a onda ćemo ih natjerati u patnju
neizdržljivu.
25. A da ih upitaš: "Ko je stvorio nebesa i Zemlju?" – sigurni bi
rekli: "Allah!" – a ti reci: "Hvaljen neka je Allah!’ – samo što većina
njih ne zna.
26. Allahovo je sve na nebesima i na Zemlji! Allah je, uistinu,
nezavistan i hvale dostojan.
27. Da su sva stabla na Zemlji pisaljke, a da se u more, kad presahne,
ulije još sedam mora, ne bi se ispisale Allahove riječi; Allah je,
uistinu, silan i mudar.
28. Stvoriti sve vas i sve vas oživjeti isto je kao stvoriti i oživjeti
jednoga čovjeka; Allah, zaista, sve čuje i sve vidi.
29. Kako ne vidiš da Allah uvodi noć u dan i uvodi dan u noć, i da je
potčinio Sunce i Mjesec – svako se kreće do roka određenog – i da Allah
dobro zna ono što radite?
30. To zato što je Allah – Istina, a oni kojima se, pored Njega, oni
mole, - neistina, i što je Allah uzvišen i velik.
31. Zar ne vidiš da lađe Allahovom milošću morem plove da bi vam
pokazao neke dokaze Svoje/ To su, zaista, pouke za sve strpljive i
zahvalne.
32. A kad ih talas, kao oblak, prekrije, mole se Allahu iskreno Mu
vjeru ispovijedajući; a čim ih On do kopna dovede, samo Mu neki
zahvalni ostaju. A dokaze Naše samo izdajnik, nezahvalnik poriče.
33. O ljudi, bojte se Gospodara svoga i strahujte od Dana kod roditelj
djetetu svome neće moći nimalo pomoći, niti će dijete moći svome
roditelju imalo pomoći! Allahova prijetnja je istinita, pa neka vas
196
nikako život na ovom svijetu ne zvara i neka vas u Allaha šejtan ne
pokoleba.
34. Samo Allah zna kad će Smak svijeta nastupiti, samo On spušta kišu i
samo On zna šta je u matericama, a čovjek ne zna šta će sutra zaraditi
i ne zna čovjek u kojoj će zemlji umrijeti; Allah, uistinu, sva zna i o
svemu je obaviješten.

No comments:

Post a Comment